Ayutthaya, Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bobby en Jeanine - WaarBenJij.nu Ayutthaya, Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bobby en Jeanine - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, Chaing Mai

Door: J&B

Blijf op de hoogte en volg Bobby en Jeanine

06 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vrijdagochtend met de trein naar Ayutthaya een rit van een uur en vijftien minuten.
Duurde uiteindelijk 2 uur dus dat viel wel mee. In de trein hebben we 2 Amerikanen ontmoet die ons een paar tips hebben gegeven over Chiang Mai, onze volgende stop!
Aangekomen in Ayutthaya zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats. Het eerste guesthouse zat vol, althans de airco kamers. Dus zijn we verder gelopen met de lonely planet in ons hand. Het tweede guesthous zat ook vol maar had nog wel een kamer met een ventilater vrij. Dus hebben we die kamer na het bekijken maar genomen. De eigenares zei dat je een kleine rondleiding met de tuk tuk langs de tempels via haar kon boeken. Lekker makkelijk en we hoeven dan niet zelf alles te regelen. Dat hebben we dan ook gedaan. We dachten dat we een tuk tuk voor ons zelf zouden hebben, maar we waren met ze 6e. De tuk tuks zijn hier groter dan in bangkok.
We zaten met 2 chinezen, een man uit Zurich en een vrouw uit Australië. Zij was een beetje zeurkous.
We zijn naar verschillende tempels gereden. Deze zijn veel ouder dan de tempels die in Bangkok staan. Het zijn een soort ruïnes, en ze zijn heel groot en erg mooi gemaakt. Ook hebben we een olifanten kraal bezocht. Dit zijn de olifanten die worden gebruikt bij ceremonies van de koning. Als laatst zijn we afgezet bij de night market, daar hebben we samen met de man uit Zwitserland gegeten.

De volgende dag zijn we zelf naar de tempels gegaan die we nog wilden zien. De eerste tempel was een hoofd van een budha die vergroeid was in de wortels van een boom. We wilden er een foto van maken met ons zelf erop, maar dat mocht alleen als je geknield zat. Zodat je niet boven het hoofd van de budha zou uitkomen, dat was een belediging voor de budha. Daarna naar nog een tempel en een grote gouden budha. Die leek erg veel op de budha in Bangkok.
We zijn ook nog op zoek gegaan naar de floating market maar die konden we niet vinden. Wel vonden we een sproeier die het gras water gaf en daar hebben we even in staan dansen. Het was weer zo heet en benauwd vandaag en we hadden alles lopend gedaan. Smiddags hebben we lekker niks gedaan. Nu weer vroeg naar bed, morgen vroeg op, de hele dag in de bus zitten.
Zondag 3 maart gingen we met de bus naar Chiang Mai. Dit was een rit van ongeveer 10 uur. De bus had gelukkig airco en we hadden een goede plek. We hebben de hele rit muziek geluisterd, spelletjes gespeeld en gelezen. Toen we in de buurt van Chiang Mai kwamen begon het te regenen. Maar dit vonden we niet erg want het koelt dan ook een beetje af. We hadden al een guesthouse gereserveerd. Dus we zijn daar met een tuk tuk vanaf het busstation heen gebracht. De tuk tuks worden wel steeds groter trouwens. In Bangkok pasten er twee personen in, in Ayutthaya 6, en hier kunnen er wel 12 in. Het zijn gewoon hele auto's. Er zijn ook nog kleinere maar die zie je veel minder.
Bij dit guesthouse hebben we op de kamer wifi de hele dag. Dat is wel handig. We hebben gelijk gefacetimed en geskyped.
Maandag zijn we naar de Chiang Mai zoo geweest en het tiger kingdom. In de zoo was een groot aquarium. Ook hebben we o.a. luipaarden, jaguars, orang oetans, koala's en panda's gezien. Het was een enorm park, gebouwd in de bergen. Dus we hebben veel geklommen. Daarna reden we naar het tiger kingdom. Hier zijn tijgers zo goed opgevoed dat je met ze op de foto kunt. Ik vond het eerst een beetje nep en het is natuurlijk heel onnatuurlijk. Want eigenlijk horen ze je gewoon te verslinden zeg maar. Er is op internet ook veel speculatie of ze worden gedrogeerd of niet. Bij de ingang hing ook een bord met uitleg waarom ze veel slapen enz. En dat ze in de avond actiever worden. Toen wij kwamen was het rond 3 uur en toen sliepen er veel. Maar later in de middag toen we er nog waren, werden ze inderdaad veel actiever. Er zijn ook veel vrijwilligers uit allerlei landen. De tijgers waren supermooi en de kleinste waren erg lief. Ik vraag me alleen wel af waar alle oudere tijgers zijn want er blijven telkens nieuwe bijkomen.
Dinsdag 5 maart. Vandaag zijn we weer naar een aantal wats in Chiang Mai gegaan. Ook naar een museum over de historie van Chiang Mai. Dat was een beetje saai. Kwart over vier werden we opgehaald voor een kookcursus bij Baan Thai cookery school. We hebben vier gerechten leren koken. We waren met twee andere koppels uit Canada en Nederland en een meisje uit Zweden. Het is leuk om andere backpackers te ontmoeten want ze geven je goede tips. De vrouw die de cursus gaf was heel aardig en grappig. We hebben een curry, een soep, een appetizer en een stir-fried gerecht gemaakt. Je mocht zelf kiezen uit verschillende gerechten. Het eten was superlekker. We zitten nu wel propvol. We hebben net schone en gevouwen was gehaald bij een laundry shop. Vanmorgen hebben we de was gebracht voor €1,50. Chiang Mai is trouwens een erg relaxte plaats. Het is niet te groot, niet te klein. En er zijn veel leuke guesthouses, restaurantjes, winkeltjes en markten.
Woensdag 6 maart. Vandaag wilden we naar het doi suthep pui national park. Een park in de bergen met watervallen en olifanten. We hielden een tuk tuk aan en vroegen of hij ons hiernaar toe wilde brengen. Er is ook een doi suthep tempel maar daar hoefden we niet heen. Alleen naar het national park. Dit herhaalden we dan ook een aantal keer. Na de berg te zijn opgescheurd met haarspeldbochten kwamen we bij.... de tempel!!! Engels is voor veel thaise mensen erg moeilijk. Dit maakt communiceren soms frustrerend. Het uitzicht bij de tempel was erg mooi, je kon heel Chiang Mai zien. Maar daar is ook alles mee gezegd. Vanmiddag hebben we een aantal dingen voor Vietnam geregeld. Busreis naar Bangkok, hotel in Bangkok. Vliegticket naar Hanoi, hotel in Hanoi. Visum voor Vietnam. Lonely planet van Vietnam 2e hands in een boekwinkeltje gekocht. Vanavond zijn we over de night bazar gewandeld. Ik heb een nieuwe all sizes bikini gescoord. Het broekje is zo klein, daar passen nooit alle maten in. Ik was mijn bikini in Bangkok vergeten in het hotel. Vanavond ergens gegeten en gefacetimed met Alyssa en Edu. Morgen gaan we op een trip naar Chiang Rai. Naar uiteraard tempels maar ook naar een paar bergstammen. Weltrusten!!

  • 06 Maart 2013 - 15:41

    Max:

    Haha is Bobby die tempels niet al helemaal zat???

  • 06 Maart 2013 - 16:18

    Sandra:

    Super leuk die tijgers en die panda's.
    Toch zag die grote tijger er niet echt slaperig uit.
    Wat jammer van je bikini, was het je nieuwe?
    Het eten ziet er ook lekker uit, dus nu kunnen jullie thuis ook koken.
    Is er geen cursus wassen, stijken en opvouwen( hihi)
    Anders moet Bo zich even inschrijven, komt altijd van pas.
    Jammer dat jullie die drijvende markt niet konden vinden, ziet er op tv altijd leuk uit.
    Maar er zijn nog genoeg andere dingen te doen en zien,( misschien zijn er wel tempels)
    Veel plezier. Xxx


  • 06 Maart 2013 - 23:13

    Rita :

    Hoe zit het met die olifant op de foto was die wel echt ???
    En supper koel om bij zo,n tijger te zitten lijkt mij ook wel een beetje eng.
    jullie zien veel mooie dingen geniet er van .
    veel plezier .Rita .

  • 07 Maart 2013 - 06:49

    Sil:

    hallo Bob en natuurlijk ook Jeanine.

    schitterende reis jullie houden er een moordend tempo op na, althans voor mijn begrip, Bob het is een openbaring om jou eens meerde keren zonder pet te zien, knap je van op hahaha.
    ik ben meerdere keren in Thailand geweest op een gegeven moment werd ik tempelmoe, dat punt hebben jullie nog niet bereikt zie ik, maar in ieder geval veel plezier en ik geniet van jullie verslag, groeten uit het koude holland.

  • 09 Maart 2013 - 08:33

    Jacky:

    Hai hai goedemogguh van uit het drijfnatte Amsterdam en voor morgen een sneeuwvoorspelling of maak
    ik jullie nu jaloers :)))

    Echt jullie zien echt van alles en gaan van hot naar her respect zeker als het daar zo heet en benauwd is
    ik zou niet meer willen bewegen en al zeker niet met een rugzak op me rug...

    Ik zit hier lekker met me bakkie en me broodje again.. het verslag voor de 2 de x op me gemakkie te lezen
    heerlijk ..die tuk tuks lijken me echt gaaf en vet grappig dat ze steeds groter worden ..
    Er zijn daar echt verschrikkelijk veel tempels he op de foto's zien ze er echt prachtig en indrukwekkend uit.... leuk dat jullie veel backpackers onderweg tegenkomen en nog uit verschillende landen allemaal
    grappig dat je dan meteen een beetje een band heb en leuke tips kan uitwisselen..

    Die tijgers vind ik echt super maar ja hoe komen ze zo rustig maar gaaf om het mee te maken dat je
    gewoon met zo een groot wild dier op de foto kan ik kom niet verder als woopie de poes.....die kleintjes zijn zo liefffffffffffff ........zal het nog nooit gebeurd zijn dat het mis ging in het verleden ??? maar ja dat zullen ze wil niet bekend maken natuurlijk dan is het weg toeristisch atractie.....

    Jullie reizen veel met trein en bus en gedeeltes met de benenwagen .....IK zie jullie al helemaal blij zijn en dansen onder die watersproeiers zie je Nederlanders heb je zo tevreden met het kleinste en weinig....

    Die markets ga ik ff straks opzoeken wat ik me daarbij moet voorstellen ....het lijkt me leuk om daar te struinen.....

    Eigenlijk vreemd dat er niet zoveel engels wordt gesproken want het is toch een trekpleister voor toeristen .....als je dan naar een zoo wil en uiteindelijk ergens anders word neergezet denk ik uhhh dat moet toch niet gebeuren zelf met handen en voeten lukt het niet ... eigenlijk wel een beetje komisch..

    Jullie gaan nog heel veel ondernemen ook Vietnam ik heb gehoord dat dat echt geweldig moet zijn ......

    Ik vind het echt stoer hoor dat je op die manier vakantie neemt en zo druk bent ....

    En wel handig dat jullie een beetje thais koken nu dat is weer anders als je high tea heerlijk :))))

    Heel veel plezier verder ik wacht op het volgende verslag :P....

    Dikke kus vanuit het drijfnatte Amsterdam......

  • 09 Maart 2013 - 08:44

    Jacky:

    Nog ff doen ze daar de was voor 1.50 woww dat ga ik ff aan Oma doorgeven ...:)))
    Ik wilde iets in het Thais schrijven naar jullie maar die tekens heb ik echt niet op me laptoppie haha
    Ik ga nu echt doei tot de volgende keer xxxxxxxx

  • 09 Maart 2013 - 16:19

    Bob:

    Hey kokkie dat is een lekker wokkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bobby en Jeanine

Hoi! Welkom bij ons reisdagboek! Vanaf februari 2013 t/m juni 2013 gaan wij lekker een paar reizen maken! We hebben er heel veel zin in. Hier kunnen jullie onze reisverslagen lezen en de foto's bekijken. Groetjes Bobby en Jeanine

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 16179

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Rondreis door IJsland

26 Februari 2013 - 02 Mei 2013

Backpacken in Azie

05 Februari 2013 - 19 Februari 2013

Gambia

16 Mei 2013 - 21 Januari 2013

Rome

Landen bezocht: