Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bobby en Jeanine - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bobby en Jeanine - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: J&B

Blijf op de hoogte en volg Bobby en Jeanine

28 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Dinsdagmiddag 25-2 om half 4 bracht Sandra ons naar Schiphol. Er waren ruim 100 open plekken dus we zouden zeker mee gaan met het vliegtuig. De boarding begon al om 16:05 maar we moesten toch als laatste het vliegtuig in. Dus we hebben eerst de kiosk met tijdschriften leeggekocht. Met in ons hoofd de lange vlucht van ongeveer 12 uur. Rond kwart over 5 werden onze namen omgeroepen en kregen we eindelijk stoelnummers. We zaten helemaal achterin het vliegtuig, naast elkaar. Toen ik het vliegtuig in kwam moest ik even goed rondkijken. Het was zo groot vergeleken met de kleinere Transavia vliegtuigen die ik gewend ben. Er was ook veel meer personeel aan boord. We vertrokken iets later dan gepland want 2 passagiers kwamen niet opdagen. Maar we kregen te horen van de captain dat de vlucht 10 uur en 10 minuten zou duren. Vergeleken met de 12-13 uur die wij in ons hoofd hadden viel dat enorm mee! Dus ik was gelijk blij. De vlucht ging erg goed, ik kreeg een 8 van Bobby voor hoe ik me gedroeg tijdens de stijging. Zijn hand was niet helemaal geplet. Het duurde wel lang maar daar stel je je op in en je kon heel veel series en films kiezen. Zo veel dat de tijdschriften onaangeraakt in het tasje bleven zitten. Ik heb niet kunnen slapen helaas, Bobby wel 2 uurtjes. We kregen lekker te eten 's avonds en 's ochtends en tussendoor de hele tijd drinken en snacks. Dat is ook heel anders bij Transavia. Om kwart over 10 kwamen we aan in Bangkok. Wow wat een hitte! We pakten een toeristen taxi naar de stad. Het verkeer is chaotisch en druk, een driebaansweg maken ze tot een vierbaansweg. Het duurde ongeveer een uur. Ik viel ondertussen bijna in slaap, door de doorgehaalde nacht. Maar we mochten niet slapen en we moesten gelijk in het juiste ritme komen. We hadden maandag in Nederland al een hotel geboekt voor de eerste 2 nachten. Dus we konden gelijk naar Khao San road. Dit is een hele toeristische straat met allemaal hotels, winkeltjes, restaurantjes, eetstalletjes etc. We verblijven in het Khaosan Palace hotel. Het is een prima hotel. In de kamer hebben we airco en er is een zwembad op het dak, dat klinkt heel spectaculair maar hij is maar ongeveer 3 bij 4 meter.
Na de spullen te hebben gedumpt, gingen we naar buiten op zoek naar wat eten. We kwamen uit bij een eetstalletje. Daar heeft Bobby voor 50 baht (100 baht is ongeveer €2,50) een bord vol noodles, ei, groenten en kip lekker gegeten. Vervolgens wilden we informatie inwinnen over hoe we naar Ayutthaya konden komen. En naar Chiang Mai. We stapten toen voor de eerste keer in een tuk tuk (een soort omgebouwde scooter met 3 wielen en een dak erboven). Op een website stonden 20 redenen om dit niet te doen. Maar iedereen lijkt het te doen en het is goedkoop dus we besloten om het te proberen. En het ging prima! Ik kon weer amper mijn ogen openhouden. We reden naar een officieel toeristeninformatie bureau waar je trips en treintickets kon boeken. Maar de prijs (treinticket naar Ayutthaya en Chiang Mai voor 4.000 baht pp) ging nergens over dus we zeiden 1 x nee en de jongen zei oke dan gaan jullie lekker op avontuur en zoeken jullie het zelf uit. Nou dat zijn we ook van plan! Haha. We reden weer terug naar het hotel, hebben gedoucht en 's avonds hebben we ergens in onze straat gegeten. We lagen om 18.00! In bed. Blij dat we eindelijk mochten slapen. We hadden de wekker om 7.00 uur gezet. Dus dat betekende 13 uur slaap!
Vandaag stonden we dus vroeg op. We aten ons ontbijt bij een bakkerij naast ons hotel. Zij houden zich aan westerse, toeristische prijzen. Daarna liepen we eerst naar de Grand Palace. De kaart van de lonely planet kwam goed van pas. De Grand Palace is ruim 200.000 vierkante meter groot complex met een paleis, overheidskantoren een een tempel voor een boeddha. Het was erg mooi gemaakt. Al die gebouwen met zo veel details en veel bling-bling. Of het nou echt goud was allemaal dat weten we niet. Je moest wel netjes gekleed om er in te komen dus aan de overkant van de ingang heb ik een sarong en bloesje geleend en Bobby een langere soort pyjama broek. Ja je kan het lenen. Je betaalt 130 baht per kledingstuk en als je ze terug brengt krijg je 100 baht terug en als je ze houdt dan heb je ze gewoon gekocht. Bij dit Grand Palace letten ze wel heel streng op de kleding. Mijn sarong waaide door de wind een beetje open en je zag een stukje van mijn been, gelijk keek een bewaker boos en wees naar de sarong, ik zuchtte jahaa en liep weer door. Bij de andere tempels waar we zijn geweest waren ze nergens zo streng als bij deze. Bobby vond zijn broek wel vet en hij heeft hem gehouden. Toen gingen we op weg naar Wat Pho. Wat betekent tempel. Je hebt heel veel Wats in Thailand. Bij Wat Pho ligt een hele grote boeddha in een tempel. De boeddha is 46 meter lang en 15 meter hoog. Echt enorm. Hij lacht wel vriendelijk. Door al die tempels en boeddha's vraag ik me ondertussen wel af wat het boeddhisme en de boeddha ook al weer betekenen. Ik heb het ooit wel geleerd maar ik ben het vergeten. Vlakbij Wat Pho is de Mae Nam Chao rivier. We staken deze in 3 minuten over met een boot om naar Wat Arun te gaan. Deze tempel had een trap naar boven. Bobby liep naar boven en ik bleef beneden. Je had volgens Bobby zogenaamd een heel mooi uitzicht over Bangkok wat je maar 1 keer in je leven ziet. Complete onzin natuurlijk... Weer overgestoken zijn we op zoek gegaan naar een taxi om ons naar het treinstation te brengen. Om informatie in te winnen over de al eerder genoemde reis naar Ayutthaya en Chiang Mai. Deze treinen vertrekken meerdere keren per dag en de reis kost totaal 876 baht pp. Dit is inclusief bedden (voor de nachttrein naar Chiang Mai). Toch maar goed dat we zelf op 'avontuur' zijn gegaan.
We hebben 's middags gegeten bij de Mac Donalds (echt erg ja). Daarna besloten we om naar the Golden Mountain (tempel) te lopen. Onderweg kwamen we langs een soort galerij met schilderijen en ik zei kijk, dit vind ik nou leuk. Bij de ingang hing een bord met Asian international art exhibition. En daaronder stond: free admission! Dus wij naar binnen. Er hingen allerlei kleurige en mooie schilderijen uit verschillende Aziatische landen. Bobby wilde de verkorte route nemen maar we hebben ze allemaal gezien. En het was er heerlijk koel. Daarna gingen we weer op weg naar de Golden Mountain, dit is een hele hoge tempel. Deze heb ik wel beklommen en hij was veel hoger dan Wat Arun dus ik heb nu een nog beter uitzicht gehad. ( maar niet zo mooi als bij Wat Arun )!!!
Uiteindelijk waren we rond 4 uur terug bij het hotel en we hebben het zwembadje even uitgetest. Waarvandaan je ook een mooi uitzicht hebt trouwens. ( maar niet zo mooi als bij Wat Arun )!!! We hebben vanavond weer lekker Thais gegeten. Morgen gaan we met de trein naar Ayutthaya. Dus dat betekent weer vroeg op!

Bangkok is druk en superwarm, benauwd eigenlijk. We drinken en zweten de hele dag. Een cultuurshock is het niet. Het is heel westers. Niet iedere Thai spreekt Engels of is goed verstaanbaar maar we redden ons wel. Op naar het binnenland! We smachten ondertussen wel naar het strand maar dat is de komende tijd nog niet in zicht.


Groetjes

  • 28 Februari 2013 - 14:37

    Seborah:

    Hi Jeanine (en Bobby!),

    Superleuk om jullie verhalen te lezen. Toevallig dacht ik vanochtend nog dat ik 'lang' niets van je 'gelezen' had. En nu dit! Klinkt geweldig allemaal! Uiteraard missen we je hier wel hoor, het is zo stil hier op kantoor ;).

    Veel plezier nog!

    x Seborah

  • 28 Februari 2013 - 14:39

    Anita:

    MacDonalds! Dat meen je niet he, Jeanine! En leuke broek, Bobby! heel veel plezier voor jullie samen. En hopelijk inmiddels weer beetje bijgekomen van de reis en korte nachtrust. liefs, Anita

  • 28 Februari 2013 - 16:23

    Sandra:

    Meteen weer druk druk druk.
    En weer een hele onderneming.
    Jullie hadden meteen veel te schrijven, super leuk.
    Mooie foto's van de Boeda's.
    Leuke broek ook, Bo.
    Het is weer heel anders dan Afrika.
    We hebben net jullie filmpje bekeken.
    Wat een drukte.
    Maar wat een kleuren, winkels en eten.
    Je krijgt er meteen trek in.
    Goede reis morgen met de trein.
    En doe voorzichtig.
    We kijken al uit naar jullie vlg belevenissen.
    Dikke kus.

  • 28 Februari 2013 - 16:33

    Marijke:

    Hey jeanine! (en bobby natuurlijk)

    Super leuk om te lezen! Heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

    Liefs Marijke

  • 28 Februari 2013 - 16:33

    Marijke:

    Hey jeanine! (en bobby natuurlijk)

    Super leuk om te lezen! Heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

    Liefs Marijke

  • 28 Februari 2013 - 18:43

    Nijmegen:

    Hai Bobby en jeanine,

    Mooi om al die foto's te bekijken, zeker nog geen vogels gezien daar? Die broek kwam me bekend voor, uit een verrrrrr verleden. Doe voorzichtig daar en laat je niet oplichten. Xx van ons

  • 01 Maart 2013 - 11:00

    Robbert:

    Hey Jan en Bobby,

    ziet er echt supervet uit! ik vind Azie sowieso al enorm interessant!
    Dat vliegen ga je nog leren ook Jeanine! straks kijk je niet eens meer op van een steiging/landing!

    Nouja veel plezier en wanneer skypen?

    Groetjes,
    Robbert

  • 02 Maart 2013 - 01:51

    San:

    Yo jonge ziet er goed uirt man groetjes aan jeanine stuur is ff wat zon deze kant op dan kunnen we wel gebruiken hierzo
    Nog een fijne vakantie ik zie mn thai voorspoedig niet goed geld terug tpg


  • 02 Maart 2013 - 09:26

    Jacky:

    Haha sorry voor me late reactie maar je tante word een daggie ouder he......Ik had het van de week gelezen en dacht ik ga het nog een x lezen want al die pho fie pong woorden moet ik ff laten inwerken....en tja daar had ik dus zaterdag ochtend met me bakkie koffie en broodje voor uitgezocht....

    Ik ben blij dat jullie met KLM een goede reis hebben gehad en het super luxe was in verhouding met Transavia ...lekker filmpies en series dat klinkt aangenaam ....Jammer dat je niet heb kunnen slapen Jeanine...Maar die 8 van Bobby maakt een hoop goed natuurlijk ....

    Jullie zijn wel meteen vet actief he en gelijk op onderzoek uit.....ik ben blij dat jullie je niet laten naaien met dat geld van de treinreis eigenlijk erg dat ze het proberen....
    Die tempels lijkt me wel prachtig om te zien en heel indrukwekkend...en je houd er bijna voor niets nog een leuke broek aan over altijd een leuk souvenier toch..

    Toen jullie schreven dat ze in bangkok van een 3 een 4 baans weg maakte dacht shit vette chaos daar als je niet goed oplet worden je vouwen uit je broek gereden...ik word al draaierig bij een rondje om de Dam....maar echt super en totaal anders als hier natuurlijk....

    Maar MC donald is toch een - punt hoor hahah maar wel lekker en bekend....ik denk dat dit een totaal andere vakantie gaat worden als Gambia of waar dan ook ....
    Ik hoop dat jullie heel veel gaan zien en ontdekken over het land en de mensen .....nu begint het avontuur
    zoals die man van het toeristen bureau al zei.....

    Jullie zullen na aankomst wel flink kapot zijn geweest als je niet mag slapen misschien voelen jullie dat nu nog wel een beetje ....Ik vind het echt super spannend wat jullie doen .....

    En BTW een zwembad van 3 bij 4 voor die kleine thaise mensies is een eind zwemmen haha
    Heel veel plezier en ik zit al kwijlent te wachten voor me laptop op het volgende verslag.....liefs en xxxxxxxxxxx

  • 02 Maart 2013 - 09:34

    Jacky :

    De foto's zijn echt prachtig is leuk voor ons dan zien we een beetje hoe het er uitziet....echt indrukwekkend met heel veel bling bling ...doei doei

  • 03 Maart 2013 - 17:58

    Rita En Hans :

    Lieve mensen
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen al veel gezien en gelukkig viel de reis er na toe mee voor jullie
    geniet er lekker van hoor
    liefs hans en rita

  • 04 Maart 2013 - 15:01

    Ronald:

    Klinkt erg leuk, druk en zeker de moeite waard!!
    Nog lekker een paar maanden genieten!!

    (PS:hier word je niet gemist hoor, Ik heb zelfs al kisten geladen met John Schotman.
    Dus zorg ervoor dat je heel terug komt anders moet ik straks maar sectormanagers proberen! )

    Gr Swart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bobby en Jeanine

Hoi! Welkom bij ons reisdagboek! Vanaf februari 2013 t/m juni 2013 gaan wij lekker een paar reizen maken! We hebben er heel veel zin in. Hier kunnen jullie onze reisverslagen lezen en de foto's bekijken. Groetjes Bobby en Jeanine

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 16185

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Rondreis door IJsland

26 Februari 2013 - 02 Mei 2013

Backpacken in Azie

05 Februari 2013 - 19 Februari 2013

Gambia

16 Mei 2013 - 21 Januari 2013

Rome

Landen bezocht: